Łódź hybrydowa FALCON 450/SPORT - jest przeznaczona do rekreacji, sportów wodnych na akwenach śródlądowych oraza morskich przybrzeżnych. Jest również podstawowym narzędziem służb specjalizujących się w ratownictwie wodnym na akwenach na których występuje zafalowanie – jej parametry techniczne zapewniają bezpieczne i sprawne prowadzenie akcji, nowoczesna konstrukcja i paliwo-oszczędny silnik zapewniają niskie koszty eksploatacji a jej uniwersalne rozmiary umożliwiają łatwy transport i przechowywanie w niewielkich strażnicach. Dlatego właśnie ta łódź z silnikiem BF30 stała się Nagrodą Główną w jubileuszowej 10. edycji Mistrzostw Polski Strażaków Ochotników w Ratownictwie Wodnym i Powodziowym, które odbyły się w Licheniu Starym w dniach 16-18 września 2016 r.
Lekka, szybka i stabilna łodź hybrydowa FALCON 450/SPORT to uniwersalna, niewielka i bardzo dzielna jednostka pływająca o dużej wyporności. Bardzo popularna głównie w jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych, które na terenie swoich działań posiadają niewielkie zbiorniki wodne lub średniej wielkości rzeki. Stosowana jest przede wszystkim jako łódź ratownicza, asekuracyjna i zabezpieczająca. Jest też wykorzystywana w trakcie prac poszukiwawczych czy do transportu niewielkich ładunków. Stanowi niezawodne i niezastąpione narzędzie podczas zabezpieczania imprez masowych czy wsparcia jednostek WOPR-u podczas patrolowania kąpielisk na terenach gmin, posiadających na swoim terenie akweny wodne.
Jej hybrydowa konstrukcja, łącząca zalety pontonu i łodzi zapewnia wyjątkową odporność na falę, dużą zwrotność i odporność na przechyły. Cechy te wpływają na wysoki poziom bezpieczeństwa załogi. Powłoka pneumatyczna produkowana jest z pięciowarstwowego materiału Mirasol wzmacnianego wewnętrzną konstrukcją stabilizacyjną odpornego na działanie paliw i smarów oraz na działanie promieniowania UV. Łódź o długości 4,5 i szerokości blisko 2,0 metrów jest wyposażona m. in. w wygodną i bezpieczną, dwuosobową konsolę sterową typu „jockey” z kompletnym układem kierowniczym i układem zdalnego sterowania silnikiem. Pokładowy zbiornik paliwa o pojemności 25 litrów umożliwia najczęściej prowadzenie akcji przez cały dzień. Bezpieczeństwo załogi prowadzącej akcję ratowniczą zapewnia antypoślizgowa powierzchnia pokładu. Na łodzi można dodatkowo zainstalować nierdzewny maszt rufowy, który umożliwia zamontowanie oświetlenia nawigacyjnego z pozycyjną lampą topową i światłami sektorowymi oraz roboczego oświetlenia halogenowego, ułatwiającego kontynuacje akcji w nocy. Dzięki specjalnym uchwytom można na nim również zamontować kompletne wyposażenie ratunkowe, jak koło, rzutka i bojka ratownicza SP, które nie utruudniają poruszania po łodzi i są zawsze gotowe do natychmiastowego użycia, gdy zajdzie taka potrzeba.
Silnik BF30 lub BF40 i BF50
Zwycięska załoga Mistrzostw Polski OSP w RWiP 2016 otrzymała również najlepszy wybór napędu - 4-suwowy, paliwo-oszczędny silnik Honda BF30, który zapewnia jednostce pływającej optymalne osiągi przy zachowaniu bardzo niskich kosztów eksploatacji tak ważnych dla Strażaków Ochotników jak i dla indywidulanych motorowodniaków. Ten produkowany w Japonii ekonomiczny i zaawansowany technicznie silnik o pojemności skokowej 552 cm3, mocy 30 kM jest zabepieczony wielowarstwową powłoką antykorozyjną. Posiada rozbudowany układ anod antykorozyjnych oraz układ przepukiwania umożliwiające bardzo długą ochronę i eksploatację silnika nawet w warunkach morskich. Jakość produktów Honda gwarantuje również dopracowaną konstrukcję zapewniającą najwyższą bezawaryjność. Precyzyjny, cyfrowy zapłon PGM-IG zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i równomierne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów oraz łatwy rozruch w każdych warunkach atmosferycznych. Przy zapewnieniu wysokich osiągów, specjalne hemisferyczne komory spalania efektywnie wykorzystują każdą kroplę paliwa. Dodatkowo BF30 posiada układ poduszek ograniczających drgania, wpływających na zwiększenie komfortu obsługi oraz bardzo wydajny, wielopolowy układ ładowania akumulatora 10A umożliwiający zasilanie niezbędnych odbiorników pokładowych.
Do napędu łodzi hybrydowych BRIG FALCON 450 zaleca się silniki o mocy 30 – 50 kM. W naszej kompleksowej ofercie znajdziesz, oprócz BF30 także BF40 i BF50.
Zapytaj Swojego Dealera o dostępność modeli lub skontaktuj się z działem Honda Marine