Początek jesieni to jeszcze nie koniec sezonu, ale warto zacząć myśleć o przygotowaniu swojego silnika zaburtowego do „zimowania”. Miłośników wodnych przygód, którzy wiedzą, że ich sezon już się zakończył, zachęcamy już teraz do wykonania posezonowego przeglądu technicznego silnika i przygotowania go do bezproblemowego rozpoczęcia nowego sezonu.
Należy pamiętać też, że w przypadku silników będących w okresie gwarancyjnym, wykonanie przeglądu po zakończeniu sezonu jest warunkiem jej obowiązywania!
Dlaczego lepiej jest wykonać przegląd techniczny po, a nie tuż przed sezonem? Powodów jest kilka.
Niezależnie od wieku silnika zaburtowego, przegląd techniczny jest zalecany zawsze po zakończeniu sezonu, ponieważ tylko w takim przypadku możemy szybko zweryfikować aktualny stan techniczny silnika. Najlepszym przykładem może być chociażby fakt, że przekładnia każdego silnika zaburtowego pracuje pod wodą i w przypadku powstania jakiejkolwiek nieszczelności odłożenie naprawy do wiosny będzie oznaczało konieczność wymiany wielu skorodowanych elementów.
Wczesna diagnoza pozwala zazwyczaj zmniejszyć ilość elementów wymagających wymiany i radykalnie ograniczyć koszt ewentualnej naprawy. Kolejnym, praktycznym argumentem za tym terminem jest uniknięcie na wiosnę długich kolejek w serwisie, który podczas pierwszych, ciepłych i słonecznych dni jest obłożony nagłym napływem zleceń….
Jakie elementy silnika i kiedy należy kontrolować? Zobacz przykładowe tabele najpopularniejszych, przenośnych silników małej mocy, w których są wymienione czynności serwisowe.
- Tabela przeglądów silnika BF2,3 DH - [pdf]
- Tabela przeglądów BF4 AH BF 5 DH 6 AH – [pdf]
- Tabela przeglądów BF 8 BF 10 BF 15 BF 20 – [pdf]
- Dealerzy Honda Marine prowadzący serwisy - [pdf]