Pierwszy silnik zaburtowy Honda V8
BF 350 - nowość Honda Marine na sezon 2024 jest pierwszym silnikiem zaburtowym Honda V8 stworzonym dla miłośników rekreacji i sportów motorowodnych marzących o ekscytujących prędkościach, imponującym przyspieszeniu, zdecydowanym pokonywaniu morskich fal przy bardzo łatwej obsłudze. Jest zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, by zapewnić maksymalną moc z jednoczesną znakomitą wydajnością paliwową (najbardziej oszczędne zużycie paliwa w tej klasie silników), ekscytującymi przyspieszeniami, komfortem obsługi i nowoczesnym designem o smukłej linii.
Najnowszy silnik V8 osiąga imponującą moc dzięki wysokiej wartości momentu obrotowego, zaś niski poziom wibracji i wyciszoną pracę zawdzięcza między innymi nowej konstrukcji wału korbowego.
BF 350, jak wszystkie silniki zaburtowe Honda, jest przystosowany do zastosowania paliwa E10.
Imponująca moc, prędkość i przyspieszenie
Honda V8 BF 350 reprezentuje nową generację 4-suwowych silników zaburtowych Honda. Silnik o pojemności skokowej 4 952 cm3, mocy maksymalnej 350 KM jest wyposażony w szereg najbardziej nowoczesnych rozwiązań oraz patentów technicznych Honda i wyróżnia się imponującym przyspieszeniem. Tym samym zapewnia prawdziwą przyjemność pływania na dużych akwenach i rozwijania imponujących prędkości, które mogą podnieść poziom adrenaliny.
Funkcje i rozwiązania - nowe i innowacyjne
Konstrukcja silnika BF 350, oparta na renomowanej jakości Hondy, zapewnia idealną równowagę pomiędzy niezawodnością, wydajnością, praktyczną funkcjonalnością, poszanowaniem środowiska i luksusowym designem. Jest wyposażony w wiele rozwiązań technicznych - tych dokładnie sprawdzonych w praktyce w silnikach mniejszej mocy oraz nowych, innowacyjnych, by zapewnić jeszcze większy dreszczyk emocji i jeszcze więcej przyjemności z pasji do motorowodnej rekreacji.
VTEC - zmienne fazy rozrządu to funkcja popularnie stosowana w samochodach i silnikach zaburtowych Honda. Zapewnia dużą moc i bardzo dobre parametry środowiskowe. Dowiedz się więcej o VTEC. System ten przed wielu laty został opracowany przez Ikuo Kajitani z myślą o bolidach Formuły 1 i od tego czasu jest masowo stosowany w wielu innych silnikach marki Honda, w tym w silnikach zaburtowych Honda średniej i dużej mocy: BF 100, BF 150, BF 225, BF 250, BF 350.
Wspomaganie trymu - funkcja po raz pierwszy zastosowana w silnikach zaburtowych Honda. Obsługiwana na pilocie funkcja służy do automatycznego sterowania silnikiem. Sterując obrotami silnika i prędkością łodzi utrzymuje kąt trymu umożliwiając łatwiejsze i wygodniejsze sterowanie łodzią.
Posiada 3 konfigurowalne ustawienia wstępne, które automatycznie dostosowują ustawienie silnika, aby umożliwić wejście w ślizg, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa. Zintegrowany czujnik O2 dostosowuje zużycie paliwa na podstawie poziomu tlenu, optymalizując efektywność spalania. Zarówno wspomaganie trymu, jak i czujnik O2 zostały zaprojektowane tak, aby optymalizować zużycie paliwa bez zmniejszania wydajności silnika.
Tempomat - utrzymanie stałych obrotów silnika lub prędkości łodzi podczas rejsu. W silniku BF 350 funkcja ta steruje prędkością obrotową silnika w szerszym zakresie zapewniając jeszcze większy komfort sterowania łodzią.
Tilt Limit - funkcja oznaczająca ograniczenie przechyłu. Ma domyślnie ustawiony kąt trymu w celu uniknięcia trymowania silnika podczas dokowania. Po jej włączeniu silnik automatycznie ustawia się pod ustawionym kątem, aby uniknąć zarysowania łodzi lub silnika. Pełne przechylenie jest możliwe po dwukrotnym wciśnięciu przycisku.
BLAST™ (Boosted Low Speed Torque) - unikalny patent Honda zapewnia znaczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika w zakresie niskich obrotów, a w konsekwencji - uzyskanie lepszego przyspieszenia przy niskiej prędkości, np. przy wyjściu łodzi w ślizg. Dowiedz się więcej o BLAST.
Tryb ECOmo - ten patent Honda zapewnia maksymalnie oszczędne zużycie paliwa i wpływa na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych łodzi. Więcej informacji o ECOmo.
PGM-FI - układ sekwencyjnego, programowanego wtrysku paliwa sterowany modułem zapłonu PGM-IG. Współpracując z BLAST™ oraz ECOmo, zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i płynne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów przy wykorzystaniu każdej kropli paliwa. Więcej informacji o PGM-FI.
Alternator dużej pojemności - w BF 350 zastosowano alternator o pojemności 12 V - 93 A, który zapewnia ładowanie akumulatora 70A. To rozwiązanie zmniejsza ryzyko wyczerpania się akumulatora podczas rejsu. Dodatkowo, BF 350 jest wyposażony w układ ładowania na biegu jałowym, który zwiększa obroty silnika w celu zwiększenia wydajności ładowania w przypadku większego obciążenia elektrycznego silnika.
Nowa manetka - BF 350 jest wyposażony w manetkę o ergonomicznym kształcie co zapewnia jeszcze większy komfort sterowania łodzią. Posiada intuicyjny, wielofunkcyjny panel z 5 przyciskami oraz dobrze widoczny wskaźnik pozycji neutralnej. Uwzględniając technologię iST (inteligentna zmiana biegów i ustawienia przepustnicy), użytkownicy BF 350 mają też możliwość elektronicznego sterowania więcej niż jednym silnikiem za pomocą jednej dźwigni, co zapewnia łatwą kontrolę motorówki i przyjemnie płynne pływanie.
NMEA 2000 - silnik BF 350 jest kompatybilny z systemem NMEA 2000, który umożliwia utworzenie sieci komunikacji pomiędzy urządzeniami elektronicznymi różnych producentów, głównie instrumentów stosowanych w nawigacji morskiej. Więcej informacji o NMEA 2000.
Nowoczesna sylwetka
Silnik zaburtowy nowej generacji Honda BF 350 reprezentuje również unowocześnioną sylwetkę o smukłej linii nawiązując w ten sposób wizualnie do kształtu fal morskich. Kształt i kolorystyka BF 350 jest „skrojona” idealnie do luksusowych łodzi i jachtów motorowodnych, by zaspokoić estetyczne oczekiwania najbardziej wymagających miłośników rekreacji motorowodnej na wysokim poziomie. Luksusowy design podkreśla wytłoczone trójwymiarowe chromowane logo i wykończenia.
DANE TECHNICZNE
Model | BF 350 |
Cylindry | V8 / OHC 32 zawory V-TEC |
Poj. skokowa | 4.952 cm3 |
Średnica x skok tłoka (mm) | 89 x 99.5 |
Obr. max | 5.000 - 6.000 |
Moc max. KM | 350 |
Chłodzenie | wodne |
Zasilanie | PGM-FI |
Zapłon | PGM-IG |
Rozruch | elektryczny |
Przełożenie | 1.79 |
Moc alternatora | 93 A |
Ładowanie akumulatora | 70 A |
Standard NMEA 2000® | TAK |
VTEC™ | TAK |
BLAST™ | TAK |
ECOmo | TAK |
Wspomaganie trymu | TAK |
Tempomat | TAK |
Tilt Limit | TAK |
Podnoszenie i regulacja | Power trim & Tilt |
Wysokość pawęży (mm) | X - 635 / U - 762 |
Ciężar (kg) | X- 355 / U - 360 |