Trafny wybór silnika zaburtowego jest kluczowym elementem realizowania swoich motorowodnych pasji. Powinien być niezawodny w każdej sytuacji, a przede wszystkim musi być dostosowany do łodzi czy pontonu. Najważniejszym kryterium jest dobór mocy określonej w KM do długości kadłuba oraz masy jednostki pływającej, ponieważ ten stosunek przekłada się na prędkość, manewrowość i zużycie paliwa.
Doświadczeni motorowodniacy doskonale wiedzą, że prawidłowe przygotowanie silnika zaburtowego do nowego sezonu to podstawowy warunek bezproblemowego użytkowania silnika i spędzania czasu na łodzi. Nie można tego lekceważyć i najlepiej jest powierzyć to zadanie autoryzowanym profesjonalistom. Jeżeli silnik nie był poddany przeglądowi technicznemu po poprzednim sezonie, jak to jest zalecane, należy to wykonać wczesną wiosną. Warto zatem zarezerwować wizytę w Autoryzowanym Serwisie Honda Marine.
Wędkarstwo to jedno z najbardziej popularnych hobby i formy spędzania wolnego czasu. Łączy przygodę i przyjemność czucia bliskości natury, sprytne metody i strategie przechytrzania ryb, wiedzę w zakresie ichtiologii i hydrologii, umiejętności lokalizacji łowisk, wytrwałość, odporność na przeróżne warunki panujące przez prawie cały rok. Do udanych wypraw na ryby potrzebny jest odpowiedni sprzęt, a miłośnicy wędkowania z łodzi potrzebują do tego niezawodnych narzędzi, których szeroki wachlarz jest dostępny w ofercie Honda Marine.
Silniki zaburtowe Honda są przykładem nowatorskich rozwiązań technicznych i jednocześnie potwierdzają wiodącą rolę Koncernu Honda w światowym rozwoju silników, w tym silników czterosuwowych. Silniki zaburtowe Honda o konstrukcji czterosuwowej dokonały prawdziwej rewolucji w świecie napędów łodzi, dzięki czemu ewolucja techniczna tych silników od kilku dekad podąża w kierunku doskonalszej niezawodności, najwyższych osiągów, niższych kosztów eksploatacji oraz poszanowania środowiska naturalnego (wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006 (Environmental Protection Agency), CARB 2008 (California Air Resources Board) oraz Dyrektywy Unii Europejskiej (European Union Recreational Craft Directive).
Ponton pontonowi nierówny. Rynek oferuje bardzo szeroki wybór tych lekkich łodzi i kusi okazyjnymi cenami, i tylko doświadczeni użytkownicy pontonów wiedzą jak dokonać właściwego wyboru. Mniej doświadczonym amatorom pontonów i tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją „pontonową” przygodę, wyjaśniamy czym warto się kierować przy zakupie pontonu.
Silnik zaburtowy jest najcenniejszym lub jednym z najbardziej cennych elementów łodzi motorowej. I jest to jeden z powodów, dla których należy systematycznie o niego dbać, kontrolować stan techniczny materiałów eksploatacyjnych, a będzie służył przez wiele lat. Drugim powodem do przestrzegania prawidłowej obsługi silnika jest jego niezawodność „na żądanie” i pewność, że w każdej chwili można wypłynąć…
Honda BF 20 to rodzina najbardziej popularnych wśród polskich miłośników motorowodniactwa silników zaburtowych Honda. Dostępność 17 różnych wersji wyposażenia sprawia, że silniki Honda BF 20 (moc maks. 20 KM) spełniają najbardziej wygórowane oczekiwania użytkowników, którzy potrzebują niezawodnych, przenośnych silników zaburtowych małej mocy.
Wszystkie manetki zdalnego sterowania Honda wyróżniają się przede wszystkim dopracowanym, ergonomicznym kształtem zwiększającym komfort sterowania łodzią. Ujmują także eleganckim designem, który zadowoli najbardziej wymagających motorowodniaków zwracających uwagę na każdy szczegół.
Odzwierciedleniem motto koncernu Honda „Nie szukamy połowicznych rozwiązań” są silniki zaburtowe Honda, czego dowodem jest ponad 50-letnia historia ich ewolucji. Konstrukcja pierwszego na świecie 4-suwowego silnika zaburtowego, w epoce silników 2-suwowych, była przykładem nowatorskiej myśli technicznej i przełomem w branży. Dzięki zastosowaniu unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, silniki zaburtowe Honda wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami i długą żywotnością stając się niezawodnym narzędziem pracy dla jednych, a dla innych niezawodnym towarzyszem wodnej rekreacji.
PGM-FI™ - elektroniczny układ zapłonu, system zmiennych faz rozrządu VTEC™, BLAST™, ECOmo™, NMEA2000 czy system Power Thrust to przykłady licznych innowacji technicznych, które zapewniają użytkownikom silników zaburtowych Honda czystą radość z wodnego relaksu, a osobom zawodowo związanym z pracą na wodzie także komfort i zaufanie do ich niezawodności. Dopełnieniem tej jakości bez kompromisów jest ochrona antykorozyjna silników, dzięki której każdy silnik zaburtowy Honda w dobrej kondycji pływa przez wiele, wiele lat.
Prędkość, moc, niezawodność oraz imponujące przyspieszenia to tylko główne cechy silników zaburtowych Honda, dzięki którym ich użytkownicy nieustannie czerpią przyjemność z pływania łodzią żaglową lub motorową niezależnie od tego czy jest to forma rekreacji, czy obowiązek zawodowy.
Honda to marka znana z nowoczesnych technologii, która od samego początku patrzy w przyszłość. Silniki zaburtowe Honda, wyprzedzając rynek i wyznaczając trendy w branży, nie tylko wyróżniają się najlepszą jakością i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, ale także są kompatybilne z najnowszymi światowymi osiągnięciami zapewniającymi komfort i bezpeczeństwo użytkowników.
ECOmo™ czyli Economy Controlled Motor to kolejne innowacyjne rozwiązanie opracowane przez koncern Honda, które, wraz z technologią BLAST™ i PGM-FI™, zapewnia bardzo wysoką wydajność silników przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i poziomu emisji spalin. W efekcie udoskonala jakość pływania na łodzi motorowodnej, wpływa na zmniejsze kosztów paliwa oraz sprawia, że przyjemność prowadzenia łodzi jest jednocześnie bardziej przyjazna dla środowiska.
BLAST™ - Boosted Low Speed Torque – to unikalna technologia opracowana przez koncern Honda, która zrewolucjonizowała branżę motorowodną i wyznaczyła kierunek rozwoju silników zaburtowych nowej generacji. Zapewnia znaczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika w zakresie niskich obrotów, a w konsekwencji – uzyskanie lepszego przyspieszenia przy niskiej prędkości, np. przy wyjściu łodzi w ślizg. Współdziałając z systemami ECOmo i PGM-FI, umożliwia optymalne dopasowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej i momentu zapłonu w zależności od stopnia obciążenia silnika. Wpływa także na znaczną oszczędność paliwa w przypadku stałych prędkości marszowych.
Niepowtarzalna jakość silników zaburtowych Honda jest efektem inteligentnej konstrukcji zawierającej wiele innowacyjnych i sprawdzonych w praktyce rozwiązań Honda. Jednym z nich jest VTEC™ Variable Valve Timing and Lift Electronic Control - system zmiennych faz rozrządu poprawiający elastyczność silnika w całym zakresie obrotów. Układ VTEC™ zapewnia dużą dawkę emocji podczas każdego rejsu!
4-suwowe silniki zaburtowe Honda znane są wysokiej jakości, niezawodności i długiej żywotności. Ich nowoczesna i przyjazna dla otoczenia konstrukcja od samego początku, czyli lat 60. XX w., wyznacza światowe trendy w branży motorowodnej. Wdrażane innowacyjne rozwiązania techniczne opatentowane przez Honda przesuwają granice możliwości zapewniając użytkownikom 100% przyjemności spędzania wolnego czasu lub pracy na wodzie. Jedną z tych innowacji jest PGM-FI™.
Początek jesieni to jeszcze nie koniec sezonu, ale warto zacząć myśleć o przygotowaniu swojego silnika zaburtowego do „zimowania”. Miłośników wodnych przygód, którzy wiedzą, że ich sezon już się zakończył, zachęcamy już teraz do wykonania posezonowego przeglądu technicznego silnika i przygotowania go do bezproblemowego rozpoczęcia nowego sezonu.
Wybór dobrego silnika do wymarzonej łodzi jest kluczowym elementem udanych wypraw wodnych. Powinien być niezawodny w każdej sytuacji, która może przytrafić się na akwenie i przede wszystkim dostosowany do wybranego modelu jednostki pływającej. Honda Marine proponuje bardzo bogatą ofertę nowoczesnych 4-suwowych silników zaburtowych wyróżniających się wysokimi osiągami i przyspieszeniem oraz niskim zużycia paliwa, od małych przenośnych BF 2,3 po najnowszy model BF 250.
Marzysz o łodzi motorowej - pierwszej, kolejnej… Przed zakupem łódki i silnika, warto przemyśleć kilka zagadnień, by mieć pewność, że dokonałeś dobrej inwestycji.
Kilka naszych praktycznych wskazówek może Ci w tym pomóc:
Często otrzymujemy pytania związane z koniecznością ustalenia eksploatacyjnych norm zużycia paliwa. Pytania te najczęściej dotyczą silników o mocy 30 i 50 KM. Niestety nie istnieją takie normy. Podstawowym powodem jest fakt, że wszystkie silniki są tzw. ogólnego stosowania, tzn. mogą być zastosowane po napędu różnych jednostek pływających.
Bardzo często otrzymujemy od Państwa pytania cyt. „czy możemy określić rok produkcji silnika po numerach seryjnych”. Pytania te dotyczą najczęściej silników używanych, zarówno z rynku krajowego jak również z importu. Pragniemy poinformować, że do 2007 roku na każdym silniku opuszczającym fabrykę znajdowała się bardzo trwała naklejka zawierająca pełne dane o produkcie.
Poziom głośności określa norma EN ISO 14509. Wymogi, którym podlegają takie produkty, są zawarte w Dyrektywie 94/25/EC oraz 2003/44EC. Każdy producent silników jest zobowiązany załączać do silnika deklarację zgodności z tymi dyrektywami (w tym również m.in. z normą określającą dopuszczalny poziom emitowania hałasu. Do każdego naszego silnika taki dokument jest załączany.