Niepowtarzalna jakość silników zaburtowych Honda jest efektem inteligentnej konstrukcji zawierającej wiele innowacyjnych i sprawdzonych w praktyce rozwiązań Honda. Jednym z nich jest VTEC™ Variable Valve Timing and Lift Electronic Control - system zmiennych faz rozrządu poprawiający elastyczność silnika w całym zakresie obrotów. Układ VTEC™ zapewnia dużą dawkę emocji podczas każdego rejsu!
System ten przed wielu laty został opracowany przez Ikuo Kajitani z myślą o bolidach Formuły 1 i od tego czasu jest masowo stosowany w wielu innych silnikach marki Honda, w tym w silnikach zaburtowych Honda średniej i dużej mocy: BF 100, BF 150, BF 225, BF 250 i BF 350
Na czym polega VTEC™? Zapewnia szerszą, bardziej płaską krzywą momentu obrotowego oraz dynamiczne i płynne przyspieszenie w całym zakresie obrotów silnika. W rezultacie powstaje idealne połączenie mocy, charakterystyki momentu obrotowego i oszczędności zużywanego paliwa, co zapewnia beztroską przyjemność spędzania czasu na jednostce pływającej wyposażonej w silnik z głowicą VTEC.