PGM-FI™ - elektroniczny układ zapłonu, system zmiennych faz rozrządu VTEC™, BLAST™, ECOmo™, NMEA2000 czy system Power Thrust to przykłady licznych innowacji technicznych, które zapewniają użytkownikom silników zaburtowych Honda czystą radość z wodnego relaksu, a osobom zawodowo związanym z pracą na wodzie także komfort i zaufanie do ich niezawodności. Dopełnieniem tej jakości bez kompromisów jest ochrona antykorozyjna silników, dzięki której każdy silnik zaburtowy Honda w dobrej kondycji pływa przez wiele, wiele lat.
Niezawodność ochrony antykorozyjnej wynika z bardzo dokładnego procesu nakładania specjalnych czterech warstw, które zabezpieczają silnik przed szkodliwym oddziaływaniem wody - zwłaszcza słonej w każdej strefie klimatycznej, przed działaniem promieniowania UV oraz innymi czynnikami atmosferycznymi. W efekcie silniki zaburtowe Honda są znane z żywotności i od lat są z powodzeniem użytkowane przez zespoły badawcze we wszystkich strefach klimatycznych na akwenach całego świata.
Podstawę zabezpieczenia stanowi specjlny stop aluminium Honda, który jest powlekany podwójną warstwą uszczelniającą, następnie warstwą żywicy epoksydowej i metalizowaną farbą akrylową. Finalnym zabezpieczeniem jest warstwa bezbarwnej powłoki akrylowej.
Oprócz wielowarstwowej powłoki antykorozyjnej, silniki zaburtowe Honda są wyposażone jeszcze w dodatkowe rozwiązania zabezpieczające:
- anody zapewniają ochronę przed korozją galwaniczną,
- wszystkie złącza są wykonane z nierdzewnej stali lub ze specjalnie obrabianego materiału DRACO,
- złącza przewodów są zabezpieczone przed dostępem wody,
- wszystkie modele silników począwszy od BF 4 posiadają specjalne przyłącze do podłączania węża do płukania po pływaniu w wodzie morskiej, wodzie z glonami lub innymi osadami. Z uwagi na niewielkie gabaryty przepłukiwanie najmniejszego silnika BF 2,3 jest możliwe w niewielkich zbiornikach ze słodką wodą. Płukanie i mycie silnika zmniejsza ryzyko wystąpienia korozji, osadzania się nalotów w układzie chłodzenia co radykalnie wydłuża żywotność silnika, a także wpływa na ograniczenie ryzyka przegrzania silnika, bardzo poważnych awarii lub wręcz zniszczenia silnika.