BLAST™ - Boosted Low Speed Torque – to unikalna technologia opracowana przez koncern Honda, która zrewolucjonizowała branżę motorowodną i wyznaczyła kierunek rozwoju silników zaburtowych nowej generacji. Zapewnia znaczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika w zakresie niskich obrotów, a w konsekwencji – uzyskanie lepszego przyspieszenia przy niskiej prędkości, np. przy wyjściu łodzi w ślizg. Współdziałając z systemami ECOmo i PGM-FI, umożliwia optymalne dopasowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej i momentu zapłonu w zależności od stopnia obciążenia silnika. Wpływa także na znaczną oszczędność paliwa w przypadku stałych prędkości marszowych.
Jak to działa? Przy dużym obciążeniu silnika mieszanka paliwowo-powietrzna zostaje chwilowo wzbogacona, a jej zapłon – przyspieszony. Dzięki temu uzyskuje się osiągi podobne do silników z kompresorem, w których potężny moment obrotowy jest możliwy już od najniższego zakresu obrotów.
Przy niewielkim obciążeniu silnika, mieszanka paliwowo-powietrzna zostaje zubożona, zapłon opóźniony, a silnik przechodzi w tryb pracy ECOmo zapewniający oszczędne zuzycie paliwa.
W obydwu przypadkach i w zależności od potrzeby, komputer dobiera automatycznie skład mieszanki paliwowo-powietrznej i moment zapłonu aż do wartości maksymalnych lub minimalnych bez przejścia do spalania stukowego. Zmiana tych parametrów w zależności od warunków pracy silnika umożliwia uzyskanie chwilowo najbardziej pożądanych osiągów wedle potrzeb i oczekiwań.
Technologia Blast jest zastosowana w silnikach zaburtowych Honda średniej i dużej mocy, jak BF 40, BF 50, BF 60, BF 80, BF 100, BF 115, BF 135, BF 150, BF 175, BF 200, BF 225, BF 250 oraz BF350.