Porady

Trafny wybór silnika zaburtowego jest kluczowym elementem realizowania swoich motorowodnych pasji. Powinien być niezawodny w każdej sytuacji, a przede wszystkim musi być dostosowany do łodzi czy pontonu. Najważniejszym kryterium jest dobór mocy określonej w KM do długości kadłuba oraz masy jednostki pływającej, ponieważ ten stosunek przekłada się na prędkość, manewrowość i zużycie paliwa.

Jaki silnik zaburtowy wybrać

Honda Marine proponuje bardzo bogatą ofertę nowoczesnych 4-suwowych silników zaburtowych wyróżniających się wysokimi osiągami i przyspieszeniem oraz niskim zużycia paliwa, od małych przenośnych BF 2,3 (2,3 KM) po najnowszy model V8 BF 350 (350 KM). Dlaczego Honda?

Koncern Honda jest światowym ekspertem w zakresie silników i twórcą koncepcji silnika czterosuwowego, które uznawane są za najlepsze w każdej kategorii. Honda nie uznaje połowicznych rozwiązań, a potwierdzają to liczne sukcesy w sportach motoryzacyjnych, w tym w Formule 1. Wymiernym potwierdzeniem niezawodnej jakości jest również 5 letni okres gwarancji i fakt, że naprawy gwarancyjne silników Honda należą do rzadkości co potwierdzają nasze Autoryzowane Serwisy Honda Marine.

Silniki zaburtowe Honda oferują także liczne, nowoczesne, w tym unikalne, rozwiązania, dzięki którym silniki te wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Są zabezpieczone wielowarstwową powłoką antykorozyjną i zależnie od modelu, wyposażone w praktyczne, sprawdzone innowacje techniczne, np.: system BLAST, ECOmo/Lean Burn Control, system zmiennych faz rozrządu VTEC, sieć NMEA2000. Zapewniają też niskie koszty eksploatacji, bowiem silniki 4-suwowe spalają o 50% mniej paliwa od silników 2-suwowych. Należy jednak zawsze brać pod uwagę, że na zużycie paliwa wpływają też takie czynniki, jak rodzaj jednostki pływającej, siła wiatru, rodzaj akwenu i prędkość nurtu, liczba osób na pokładzie.

PODSTAWOWE KRYTERIA WYBORU SILNIKA

PODSTAWOWE KRYTERIA WYBORU SILNIKA

Moc maksymalna KM

Na przykład BF 2,3 (2,3 KM) jest przeznaczony do napędu niewielkich łodzi i pontonów wędkarskich honWave z podłogą z usztywnionej maty pneumatycznej o długości 2,4 / 2,7 / 3,2 /3,8 metra oraz pontonów z podłogą aluminiową, o długości 2,5 / 3,0 / 3,5 / 4,0 metra.

BF 2,3 (2,3 KM)

Silniki zaburtowe Honda BF 4/5/6 (4/5/6 KM), dostępne z krótką i długą kolumną, są przeznaczone do łodzi wędkarskich, pontonów i łodzi żaglowych.

Silniki Honda BF8/10/15/20 (8/10/15/20 KM) są rekomendowane do napędu łodzi wędkarskich, pontonów i łodzi żaglowych o optymalnej długości od 2,7 do 8,5 m. Jest to rodzina popularnych i najczęściej stosowanych na polskich akwenach silników zaburtowych Honda. Dostępne są w wersjach z krótką i długą kolumną, w wersjach wyposażonych w układ ładowania akumulatora (12V / 6 A) lub (12 V 12 A) zawarty w cenie silnika, zewnętrzny zbiornik paliwa z linią paliwową o pojemności 12 l. Mogą być sterowane rumplem lub manetką zdalnego sterowania. 

BF 30/40/50/60

Silniki zaburtowe Honda BF 30/40/50/60 (30/40/50/60 KM) są rekomendowane do montażu na turystycznych łodziach motorowych, łodziach wędkarskich, łodziach hybrydowych,  o długości ponad 4,2 m oraz na housboat-ach.

BF 30/40/50/60

Grupa silników o największej mocy – BF 80/100/115/135/150/175/200/225/250/350 (80-350 KM) to doskonała propozycja dla doświadczonych sterników. Są stosowane do napędu łodzi motorowych służących do wędkowania, do rekreacji oraz będących narzędziem pracy zawodowej związanej z pływaniem po jeziorach, rzekach i akwenach morskich. Spełniają z dużym zapasem restrykcyjne normy emisji spalin i wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami dzięki licznym, unikalnym rozwiązaniom technicznym, jak system BLAST, system ECOmo, system zmiennych faz rozrządu VTEC (BF 100 – BF350), elektroniczny układ zapłonu PGM-FI, NMEA2000 umożliwiający tworzenie sieci komunikacji pomiędzy urządzeniami elektronicznymi różnych producentów, głównie instrumentów stosowanych w nawigacji morskiej. BF 200/225 i BF 250 to silniki V6 dostępne również w opcji DBW (Drive By Wire - system sterowania przepustnicą gazu i biegów bez zastosowania cięgien) oraz w kolorze srebrnym i białym. Natomiast BF350 jest pierwszym silnikiem zaburtowym Honda V8 stworzonym dla miłośników rekreacji i sportów motorowodnych marzących o ekscytujących prędkościach, imponującym przyspieszeniu, zdecydowanym pokonywaniu morskich fal przy bardzo łatwej obsłudze.

BF 80/100/115/135/150/175/200/225/250/350

Długość kolumny

Długość kolumny wyrażana w mm powinna być dopasowana do łodzi. Najczęściej spotykane parametry to S, L i X.

Rodzaj sterowania

Sterowanie może być ręczne lub zdalne. Manetki zdalnego sterowania boczne-zewnętrzne, do zabudowy, IST do zabudowy są na wyposażeniu wybranych modeli silników zaburtowych Honda. Więcej informacji – „Manetki zdalnego sterowania Honda”

Rodzaj sterowania


Rodzaj rozruchu

W ofercie Honda Marine są silniki zaburtowe z rozruchem ręcznym, elektrycznym i ręcznym oraz elektrycznym w silnikach dużej mocy. Najbardziej niezawodnym i wygodnym rozwiązaniem jest rozruch ręczny i elektryczny dostępny w silnikach od BF 8 do BF 20.

Ładowanie akumulatora i wydajność ładowania

Wydajność układu ładowania akumulatora to warunek wygodnego, bezpiecznego spędzania wolnego czasu lub wędkowania. Zapewnia zasilanie pokładowych odbiorników elektrycznych, w tym oświetlenia, echosond,.itp. Silniki Honda począwszy od BF 5 są wyposażone w układy ładowania akumulatora z regulatorem napięcia od 3A/12V, BF8 do BF  20 - 6A lub 12A/12V (w zależności od wersji) oraz bardzo wydajne układy aż do 60A/12V w przypadku silników większej mocy. Informacje na ten temat podane są w cenniku silników oraz w danych technicznych każdego modelu.

Rodzaj śruby napędowej

Śruby napędowe mogą być aluminiowe, stalowe standardowe, uciągowe Power Trust. Duży wybór śrub w ofercie Honda Marine zapewnia możliwość odpowiedniej konfiguracji zestawu łodź/silnik adekwatnie do  przeznaczenia i obciążenia w celu uzyskania optymalnego zachowania na wodzie, np. przyspieszenia, możliwej do uzyskania prędkości maksymalnej, zwiększenia uciągu, poprawy manewrowości czy uzyskania najniższego zużycia paliwa, itp.

Jeśli szukasz nowego silnika zaburtowego o jakości bez kompromisów, zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty czterosuwowych silników Honda Marine małej, średniej i dużej mocy oraz do kontaktu z Autoryzowanymi Centrami Honda Marine, w których nasi doświadczeni eksperci służą wszelką pomocą i doradztwem w kwestii trafnego wyboru silnika.

Oferta

promocja

OKAZJE Z OUTLETU HM:

  • Silnik Honda BF15DK2LHU


    Fabrycznie nowy z roku produkcji 2019, w oryginalnym opakowaniu. Możliwość zamówienia i odbioru u dowolnego Dealera Honda Marine.

    Cena wyprzedażowa: 11 500,00 zł. brutto

    Więcej informacji...

S5 Box